close

貴 州 山 區 建 希 望 小 學
余 慕 蓮 : 我 冇 錢 但 捨 得 捐

讀得 書 少 , 是 余 慕 蓮 人 生 最 大 遺 憾 , 但 她 卻 把 這 個 遺 憾 變 成 一 班 小 朋 友 的 希 望 。 70 歲 的 余 慕 蓮 , 05 年 把 捱 了 大 半 世 的 長 期 服 務 金 拿 到 貴 州 貧 困 山 區 興 建 學 校 , 至 今已 有 300 多 名 學 生 受 惠 。 余 慕 蓮 說 : 「 我 真 係 冇 乜 錢 , 不 過 我 捨 得 捐 。 偉 大 就 唔 講得 , 出 自 己 真 心 啦 。 」   撰 文 : 戴 彩 煥

捱 了 大 半 世 的 余 慕 蓮 , 05 年 從 無 得 到 一 筆 為 數 約 20 多 萬 的 長 期 服 務 金 , 偶 然 從 好 友 蘇 杏 璇 丈 夫 許 成 彪 口 中 獲 悉 ,貴 州 山 區 小 朋 友 每 日 要 長 途 跋 涉 上 課 讀 書 , 於 是 余 慕 蓮 想 也 不 想 便 從 服 務 金 中 拿 了 8 萬 在 貴 州 的 阿 巿 鄉 興 建 小 學 , 也 就 是 阿 巿 鄉 第 一 間 正 式 小 學 ─ 余 慕 蓮 希 望 小 學 。不 過 , 余 慕 蓮 捐 出 的 8 萬 僅 夠 興 建 校 舍 外 殼 , 當 地 政 府 見 有 心 人 肯 捐 助 , 於 是 多 籌 3 萬 多 元 去 完 成 整 個 工 程 。

全 校 學 生 列 隊 歡 迎

05 年 , 余 慕 蓮 曾 到 貴 州 主 持 小 學 奠 基 儀 式 , 但 校 舍 06 年 落 成 後 , 余 慕 蓮 還 未 看 過 真 貌 , 所 以 今 次 貴 州 之 行 心 情 難 免 有 點 緊 張 。
貴 州 阿 市 鄉 山 路 崎 嶇 , 路 途 遙 遠 , 余 慕 蓮 日 前 隨 無 《 向 世 界 出 發 》 前 往 探 訪 , 由 香 港 乘 兩 小 時 飛 機 到 貴 陽 後 乘 六 小 時 車 到 畢 節 市 , 然後 再 轉 乘 四 小 時 車 上 山 才 抵 達 , 自 言 一 把 年 紀 的 余 慕 蓮 , 被 崎 嶇 不 平 的 山 路 弄 到 腰骨 疼 痛 , 但 當 她 抵 達 村 口 一 刻 , 余 慕 蓮 卻 感 動 到 甚 麼 也 忘 得 一 二 淨 : 「 我 真 係 冇 諗 過 校 長 會 專 登 安 排 全 校 學 生 列 隊 村 口 歡 迎 我 。 陰 功 , 頭 先 落 雨 佢 都 照 企 度 等 我 , 真 係 好 感 動 呀 ! 」
在 欣 賞 過 學 生 們 的 表 演 後 , 余 慕 蓮 急 不 及 待 參 觀 校 舍 ; 在 山 區 的 學 校 , 因 沒 有 電 力 供 應 , 所 以 班 房 根 本 沒 有 電 燈 照 明 , 而 余 慕 蓮 小 學 班 房 內 的 凳 凳 也 是 維 修 再 用 的 舊 東 西 , 設 備 十 分 簡 陋 , 但 相 比 起 以 前 60 、 70 個 小 朋 友 擠 在一 間 又 黑 又 焗 的 屋 仔 讀 書 , 這 間 小 學 對 小 朋 友 來 說 已 是 莫 大 的 恩 賜 。 因 為 讀 書 環 境改 善 , 學 生 們 成 績 也 進 步 許 多 , 令 余 慕 蓮 深 感 欣 慰 : 「 好 開 心 , 自 己 間 學 校 能 夠 有小 朋 友 受 惠 , 因 為 我 好 鍾 意 人 好 學 , 見 到 人 讀 書 , 我 就 好 開 心 。 」
余 慕 蓮 因為 父 母 離 婚 , 11 歲 由 廣 州 來 港 後 才 正 式 讀 書 , 到 17 歲 才 小 學 畢 業 。 畢 業 後 , 余 慕蓮 母 親 本 要 她 返 廣 州 跟 隨 生 父 , 余 慕 蓮 說 : 「 曹 達 華 我 叫 佢 uncle , 佢 有 間 戲 院 ,佢 同 我 講 : 『 你 返 上 去 做 乜 , 不 如 你 度 做 啦 。 』 我 話 我 小 學 畢 業 做 得 乜 ? 咁 uncle 就 話 : 『 你 識 唔 識 26 個 字 母 ? 』 咁 我 梗 係 識 嘛 , 佢 話 咁 咪 得 , 去 戲 院 做 帶 位 啦 ! 」

小 學 畢 業 惡 補 英 文

戲 院 帶 位 後 , 余 慕 蓮 轉 職 做 售 貨 員 , 但 其 間 從 沒 放 棄 過 讀 書 識 字 機 會 , 余 慕 蓮 說 : 「 我 英 文 唔 掂 , 唔 係 淨 係 識 26 個 字 母 就 得 , 整 個 鬼 婆 鬼 佬 入 , 我 都 要 講 價 錢 , 我 咪 走 去 補 習 , 咁 都 識 講 幾 句 。 」
從 沒 有 放 棄 自 己 的 余 慕 蓮 也 沒 有 放 棄 對 社 會 作 出 貢 獻 , 她 說 : 「 我 做 戲 做 慣 垃 圾 婆 小 人 物 , 人 以 為 我 好 窮 好 冇 錢 , 其 實 我 真 係 冇 乜 錢 , 不 過 我 捨 得 捐 。 偉 大 就 唔 講 得 , 出 自 己 真 心 啦 。 」

《 向 世 界 出 發 》 之 《 勿 以 善 小 而 不 為 》 7 月 9 日 ( 星 期 三 ) 晚 於 翡 翠 台 播 出 。

位 於 中 國 西 南 部 的 貴 州 , 有 超 過 五 成 地 方 都 是 崎 嶇 不 平 的 山 區 , 時 至 今 日 仍 是 中 國 最 貧 困 的 省 分 之 一 , 每 人 每 年 平 均 收 入 只 有 約 700 元 人 民 幣 。
貴州 有 苗 族 、 侗 族 、 水 族 、 白 族 和 回 族 等 超 過 17 個 民 族 居 住 , 其 中 苗 族 有 一 種 最 尊貴 的 葬 禮 名 為 洞 葬 ( 圖 ) , 就 是 把 先 人 棺 木 抬 到 深 山 放 在 山 洞 供 奉 , 因 苗 族 人 相 信把 先 人 屍 體 埋 葬 地 底 , 先 人 的 靈 魂 就 會 隨 住 肉 身 被 蟲 蠶 食 而 永 不 超 生 , 相 反 , 將 屍體 放 在 高 山 山 洞 內 , 先 人 靈 魂 就 可 以 升 天 ; 為 防 止 野 獸 吃 掉 屍 體 , 苗 族 人 會 用 木 搭成 井 字 形 的 架 把 棺 木 放 在 上 面 , 但 只 有 年 過 70 而 死 於 自 然 的 老 人 家 , 又 或 是 夭 折的 小 朋 友 才 有 資 格 被 洞 葬 。 不 過 , 時 至 今 日 因 為 漢 化 關 係 , 已 越 來 越 少 苗 族 人 進 行洞 葬 儀 式 。


(轉自<<蘋果日報>>)

arrow
arrow
    全站熱搜

    小兔子BiLi 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()